El màxim dirigent d´EUiA ha reclamat “una sortida ràpida a una asfixia real” del transport de mercaderies per carretera que, més enllà de l´increment del preu dels carburants, ha atribuït a l´excessiva dependència energètica del nostre país, al fet que aquest tipus de transport hagi anat en detriment del ferroviari, a la manca d´un pla estratègic i a “les pràctiques abusives per part d´algunes empreses del sector, que tarifen els seus serveis per sota dels preus mínims marcats per l´Administració, recorrent per a fer-ho a cadenes de subcontractació i provocant així un autèntic ´dumping´ social”, en referència a la retallada de treballadors en plantilla per a que esdevinguin autònoms, amb unes condicions molt inferiors a les que tenien com a assalariats.
Davant aquesta situació, EUiA reclama que el govern central impulsi mesures per a racionalitzar el sector, que apliqui la inspecció tarifària per a frenar el dumping social i que estigui obert a l´estudi dels impostos indirectes. Quant al govern de la Generalitat, Miralles està convençut que ha de tirar endavant l´Acord Estratègic per la Competitivitat aprovat el febrer del 2005, on hi ha un apartat dedicat a ampliar la xarxa ferroviària de transport de mercaderies, i a més elaborar un pla estratègic específic pel transport de mercaderies per carretera.
No hay comentarios:
Publicar un comentario